Smartfon w rękach ucznia i nauczyciela (DRUGA EDYCJA)
OPIS KURSU
Jak zainteresować uczniów i zaangażować ich do pracy podczas lekcji i samodzielnej pracy w domu? Czy uda się to przez zastosowanie technologii informacyjnej, odwróconą lekcję i gry, korzystanie z aplikacji internetowych dostępnych w smartfonach, tabletach czy komputerach?
Jak wykorzystać łatwo dostępne i darmowe narzędzia, by zainteresować uczniów nauką, by uczyć podczas zabawy? Jak nauczyć uczniów korzystać z tych aplikacji, które pozwolą się im rozwijać? Ale też jak wykorzystać umiejętności uczniów, by unowocześnić proces nauczania i uczenia się?
Czym jest blended learning? Dlaczego warto korzystać z technologii? Czy w ogóle da się z niej nie korzystać? Czy wprowadzać zakaz przynoszenia smartfonów do szkoły, czy raczej stosować metodę BYOD (ang. bring your own device – przynieś swoje urządzenie)? Jak wygląda obecny świat i jakie są prognozy na przyszłość? Co młodzież robi w internecie? Czy jest się czego bać? Jaka jest rola nauczycieli we współczesnej edukacji? Jak nauczyciele mogą skorzystać z dobrodziejstw technologicznych? Czy jesteśmy uzależnieni od telefonów i internetu? Czy boimy się, że nasi uczniowie umieją więcej od nas? Jaka jest nasza postawa wobec technologii w szkole, wśród rodziców i samych uczniów?
CEL I IDEA KURSU
Głównym celem tego kursu nie jest samo zdobycie umiejętności technologicznych, poznanie nowych aplikacji, ale raczej inspiracja, jak zastosować technologię w edukacji. Jak stosować technologie informacyjne i komunikacyjne (TiK), a także jak uatrakcyjnić zajęcia bez tablicy interaktywnej czy urządzeń mobilnych?
EFEKTY KURSU
Nauczyciele po tym kursie powinni się oswoić z kilkunastoma narzędziami, dowiedzieć się, gdzie szukać informacji i wsparcia. Będą mogli też poznać wyniki różnych badań odnoszące się zarówno do korzyści, jak i zagrożeń płynących z nowoczesnych technologii. Nauczycleie powinni zakńczyć ten kurs z przekonaniem, że warto stosować narzędzia, które ułatwiają i uatrakcyjniają lekcję czy usprawniają pracę domową. Jednak powinni mieć również świadomość tego, że są one jedynie środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE
Koszt kursu: | bezpłatny |
Koszt egzaminu: | 45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł) Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna. |
Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu: | tak – do pobrania po zdaniu egzaminu Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu. |
Zawartość kursu: | artykuły, ćwiczenia, filmy |
Do kiedy trwa: | do listopada 2019 r. |
Liczba modułów: | 4 |
Liczba godzin: | 40 |
UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 19 listopada 2019 r.).
ZAWARTOŚĆ KURSU
Kurs składa się z czterech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.
W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.
PROGRAM KURSU
Moduł 1. W świecie smartfonów
Dlaczego warto korzystać z technologii? Czy w ogóle da się z niej nie korzystać? O czym należy pamiętać, czego unikać. Jak wygląda obecny świat i jakie są prognozy na przyszłość. Co młodzież robi w internecie, czy jest się czego bać? Jaka jest rola nauczycieli we współczesnej edukacji? Jak nauczyciele mogą skorzystać z dobrodziejstw technologicznych? Czy wprowadzać zakaz przynoszenia smartfonów do szkoły? Czym jest blended learning?
Moduł 2. Mam smartfona i nie zawaham się go użyć
Przydatne aplikacje, technologie i przykłady ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów (padlet, answergarden, quizlet, quizzez, Kahoot!, Socrative, insta.Ling i inne). Aplikacje na smartfony.
Moduł 3. Odwróćmy klasę i zróbmy coś z tą tablicą interaktywną
Jak wykorzystać technologię w pracy na lekcji i w zadaniach domowych? Metoda odwróconej lekcji. Zadania domowe z sensem. Wykorzystanie tablicy interaktywnej (przydatne aplikacje, np. classroom screen, learning apps, genial.ly, thinglink, spiral, wheeldecide). Storytelling i videotelling, krótkie filmy, YouTube, Khan Academy. Pomysły na lekcje z tablicą interaktywną i ich wersje analogowe.
Moduł 4. Pobawmy się razem
Jak wykorzystać technologię w zabawach? Gry i zabawy. Wykorzystanie kodów QR, podchody z kodami QR, pokoje zagadek – pomysły na escape room, interaktywne wersje gier planszowych (np. Snakes and Ladders, Zgadnij, kto to, Monopoly), memo, Dobble, Taboo, 5 sekund, okręty, Koło fortuny, Milionerzy, Familiada i inne, gry karciane – Black stories, gry DIY.
HARMONOGRAM KURSU
CO? | KIEDY? |
Zapisy na szkolenie | od 2.09.2019 |
Moduł 1. | 1 - 15.10.2019 |
Moduł 2. | 15 - 29.10.2019 |
Moduł 3. | 29.10 - 12.11.2019 |
Moduł 4. | 12 - 26.11.2019 |
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne | od 19.11.2019– Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna. |
Egzamin (terminy do wyboru) | 22, 23, 24, 29, 30.11.2019; 1, 6, 7, 8, 13, 14, 15, 20, 21, 22.12.2019 |
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin | od 22.11.2019 |
O AUTORCE
Justyna Bober – nauczycielka języka polskiego i angielskiego w gimnazjum i szkole podstawowej w niewielkiej szkole na Suwalszczyźnie. Ciągle poszukuje inspiracji i pomysłów, wykorzystuje TiK w codziennej pracy. Jest absolwentką UMK w Toruniu i studiów podyplomowych na kierunku neurodydaktyka WSB Bydgoszcz. Działa w SETI (inicjatywie sejneńskich nauczycieli języka angielskiego). Jako członkini ruchu Przyjaciele Edukacji organizuje spotkania z „eduzmieniaczami”. Jest zaangażowana w projekt Wiosna Edukacji. Należy do sieci Superbelfrzy RP i publikuje na blogu http://www.superbelfrzy.edu.pl. Uwielbia czytać i kolekcjonuje… kursy i szkolenia.