Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Smartfon w rękach ucznia i nauczyciela

OPIS KURSU

Jak zainteresować uczniów i zaangażować ich do pracy podczas lekcji i samodzielnej pracy w domu? Czy uda się to przez zastosowanie technologii informacyjnej, odwróconą lekcję i gry, korzystanie z aplikacji internetowych dostępnych w smartfonach, tabletach czy komputerach?

Jak wykorzystać łatwo dostępne i darmowe narzędzia, by zainteresować uczniów nauką, by uczyć podczas zabawy? Jak nauczyć uczniów korzystać z tych aplikacji, które pozwolą się im rozwijać? Ale też jak wykorzystać umiejętności uczniów, by unowocześnić proces nauczania i uczenia się?

Czym jest blended learning? Dlaczego warto korzystać z technologii? Czy w ogóle da się z niej nie korzystać? Czy wprowadzać zakaz przynoszenia smartfonów do szkoły, czy raczej stosować metodę BYOD (ang. bring your own device – przynieś swoje urządzenie)? Jak wygląda obecny świat i jakie są prognozy na przyszłość? Co młodzież robi w internecie? Czy jest się czego bać? Jaka jest rola nauczycieli we współczesnej edukacji? Jak nauczyciele mogą skorzystać z dobrodziejstw technologicznych? Czy jesteśmy uzależnieni od telefonów i internetu? Czy boimy się, że nasi uczniowie umieją więcej od nas? Jaka jest nasza postawa wobec technologii w szkole, wśród rodziców i samych uczniów?

CEL I IDEA KURSU

Głównym celem tego kursu nie jest samo zdobycie umiejętności technologicznych, poznanie nowych aplikacji, ale raczej inspiracja, jak zastosować technologię w edukacji. Jak stosować technologie informacyjne i komunikacyjne (TiK), a także jak uatrakcyjnić zajęcia bez tablicy interaktywnej czy urządzeń mobilnych?

EFEKTY KURSU

Nauczyciele po tym kursie powinni się oswoić z kilkunastoma narzędziami, dowiedzieć się, gdzie szukać informacji i wsparcia. Będą mogli też poznać wyniki różnych badań odnoszące się zarówno do korzyści, jak i zagrożeń płynących z nowoczesnych technologii. Nauczycleie powinni zakńczyć ten kurs z przekonaniem, że warto stosować narzędzia, które ułatwiają i uatrakcyjniają lekcję czy usprawniają pracę domową. Jednak powinni mieć również świadomość tego, że są one jedynie środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

50 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 42,50 zł)

Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, filmy
Do kiedy trwa: do marca 2019 r.
Liczba modułów: 4
Liczba godzin: 40

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 1 marca 2019 r.).

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. 
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

PROGRAM KURSU

Moduł 1. W świecie smartfonów

Dlaczego warto korzystać z technologii? Czy w ogóle da się z niej nie korzystać? O czym należy pamiętać, czego unikać. Jak wygląda obecny świat i jakie są prognozy na przyszłość. Co młodzież robi w internecie, czy jest się czego bać? Jaka jest rola nauczycieli we współczesnej edukacji? Jak nauczyciele mogą skorzystać z dobrodziejstw technologicznych? Czy wprowadzać zakaz przynoszenia smartfonów do szkoły? Czym jest blended learning?

Moduł 2. Mam smartfona i nie zawaham się go użyć

Przydatne aplikacje, technologie i przykłady ich wykorzystania przez nauczycieli i uczniów (padlet, answergarden, quizlet, quizzez, Kahoot!, Socrative, insta.Ling i inne). Aplikacje na smartfony.

Moduł 3. Odwróćmy klasę i zróbmy coś z tą tablicą interaktywną

Jak wykorzystać technologię w pracy na lekcji i w zadaniach domowych? Metoda odwróconej lekcji. Zadania domowe z sensem. Wykorzystanie tablicy interaktywnej (przydatne aplikacje, np. classroom screen, learning apps, genial.ly, thinglink, spiral, wheeldecide). Storytelling i videotelling, krótkie filmy, YouTube, Khan Academy. Pomysły na lekcje z tablicą interaktywną i ich wersje analogowe. 

Moduł 4. Pobawmy się razem

Jak wykorzystać technologię w zabawach? Gry i zabawy. Wykorzystanie kodów QR, podchody z kodami QR, pokoje zagadek – pomysły na escape room, interaktywne wersje gier planszowych (np. Snakes and Ladders, Zgadnij, kto to, Monopoly), memo, Dobble, Taboo, 5 sekund, okręty, Koło fortuny, Milionerzy, Familiada i inne, gry karciane – Black stories, gry DIY.

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 19.12.2018
Moduł 1.  16.01 - 30.01.2019
Moduł 2. 30.01 - 13.02.2019
Moduł 3.  13.02 - 27.02.2019
Moduł 4.  27.02 - 13.03.2019
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne od 4.03.2019– egzamin należy opłacić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu
Egzamin (terminy do wyboru) 8, 9, 10, 15, 16, 17, 22, 23, 24, 29, 30, 31.03
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 8.02-3.04.2019

 

O AUTORCE

Justyna Bober – nauczycielka języka polskiego i angielskiego w gimnazjum i szkole podstawowej w niewielkiej szkole na Suwalszczyźnie. Ciągle poszukuje inspiracji i pomysłów, wykorzystuje TiK w codziennej pracy. Jest absolwentką UMK w Toruniu i studiów podyplomowych na kierunku neurodydaktyka WSB Bydgoszcz. Działa w SETI (inicjatywie sejneńskich nauczycieli języka angielskiego). Jako członkini ruchu Przyjaciele Edukacji organizuje spotkania z „eduzmieniaczami”. Jest zaangażowana w projekt Wiosna Edukacji. Należy do sieci Superbelfrzy RP i publikuje na blogu http://www.superbelfrzy.edu.pl. Uwielbia czytać i kolekcjonuje… kursy i szkolenia.

planowana data startu: 16.01.2019

Poleć ten kurs: