Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

W co się bawić? W kodowanie! Wstęp do programowania w edukacji wczesnoszkolnej, II stopień


Kontynuacja kursu związanego z wdrażaniem nauki programowania w szkole podstawowej wraz z nową podstawą programową. Inspiracją dla kursu są działania programów takich jak Mistrzowie Kodowania, dzięki którym programowanie pojawiło się w przedszkolach oraz szkołach.

Kurs ma pomóc przygotować się nauczycielom (z naciskiem na edukację przedszkolną i wczesnoszkolną) do pracy z dziećmi w zakresie wprowadzania w świat myślenia programistycznego. Dzięki kursowi zapoznają się metodyką uczenia programowania oraz prowadzenia zajęć z wykorzystaniem robotów. Dowiedzą się, jak wykorzystywać i wplatać w tok zajęć nowinki edukacyjne, na przykład roboty. Poznają różne metody programowania robotów. Odkryją szereg aplikacji przeznaczonych dla poszczególnych rozwiązań.

 

CEL I IDEA KURSU

Kurs pomoże wam zwiększyć kompetencje w zakresie kodowania: myślenie kreatywne, umiejętności analityczne, pomysłowość. Wskaże, jak dostosować kształcenie do zmian wynikających z postępu naukowo-technicznego oraz wykorzystywać dostępne do tego środki.

EFEKTY KURSU

Kursanci będą umieli:
- wykorzystywać roboty do uatrakcyjnienia zajęć i wspomagania realizacji podstawy programowej
- tworzyć własne programy
- obsługiwać aplikacje przeznaczone dla wybranych robotów
- wykorzystać podstawy środowiska programowania Scratch oraz Blockly

Kursanci będą wiedzieli:
- jak wybrać właściwy sprzęt odpowiadający ich potrzebom
- jak znaleźć i wypożyczyć roboty do szkoły
- gdzie szukać scenariuszy i inspiracji do pracy ze Scratch
- gdzie szukać materiałów do pracy z danym robotem/narzędziem

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, linki do nagrań wideo, bibliografia, forum
Do kiedy trwa: do marca 2018 r.
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 23 marca 2018 r.).

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

PROGRAM KURSU

Moduł 1: Pierwsze kroki w Scratch ‒ wizualnym języku programowania dla dzieci.

Uczestnicy poznają podstawy środowiska Scratch. Dowiedzą się, jak zainstalować wersję offline i jak założyć konto w wersji online. Ponadto poznają interfejs programu oraz wykonują kilka prostych skryptów. Na koniec modułu otrzymają przydatne linki z darmowymi scenariuszami zajęć dla przedszkoli, szkoły podstawowej klas 1‒3, 4‒6 i gimnazjum uczącymi podstaw Scratch.

Moduł 2: Przegląd dostępnych pomocy dydaktycznych wspomagających naukę programowania w Scratch.

Uczestnicy poznają „wynalazki”: Makey Makey, Micro:Bit, które pozwolą zastosować umiejętności programowania w Scratch do programowania i interakcji z urządzeniami zewnętrznymi. Nauczyciele zobaczą również robota mbot programowanego w Scratch. Zainteresowanych edukacją młodszych uczniów zapoznam z pomocą dydaktyczną do wykorzystania na Ipadach ‒ OSMO od Apple.

Moduł 3: Pierwsze kroki z robotami ‒ poznajemy roboty, których programowanie jest oparte m.in. na języku Blockly, przeznaczone dla dzieci.

Uczestnicy zapoznają się z rozwiązaniami dostępnymi na polskim rynku. W module zrobię przegląd dostępnych najpopularniejszych rozwiązań nadających się do pracy w przedszkolu i szkole podstawowej: Klocki: Lego WeDo i Mindstorms, Jimu Robot. Roboty: Bee Bot Dash i Dot, Ozobot, Sphero, Edison, Photon. 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 12 stycznia 2018 r.
Moduł 1 09.02.-22.02.2018
Moduł 2 23.02.-08.03.2018
Moduł 3 09.03-22.03.2018
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne od 12.03.2018 – opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu
Egzamin (terminy do wyboru) 16,17,18,23,24,25,30,31.03
01, 06, 07, 08.04
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 16.03.2018

O AUTORZE

Sylwester Zasoński Nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej. Entuzjasta nowych technologii w edukacji. Trener programowania i robotyki w programie Mistrzowie Kodowania. Autor materiałów edukacyjnych w zakresie programowania i robotyki. Redaktor dwumiesięcznika „TIK w Edukacji”. Polski ekspert brytyjskiego programu edukacyjnego „Apps For Good”. Edukator Makey Makey. Ambasador społeczności Scientix dla nauczycieli przedmiotów ścisłych (STEM). Założyciel facebookowej grupy „Społeczność Makeblock PL” oraz „Klubu Ozokoderów”. Autor fanpage’a na Facebooku „Kodowanie czas start” oraz bloga jedynkakoduje.blogspot.com. Członek grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP.

planowana data startu: 09.02.2017


Poleć ten kurs: