Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Rozbudź swoją kreatywność, czyli jak sprawić, by lekcje stały się ciekawsze?


Być kreatywnym? Co to w ogóle znaczy? Dlaczego na każdym kroku wymagane jest od człowieka posiadanie tej cechy? Na te oraz inne pytania postaram się odpowiedzieć, a być może i Wy odnajdziecie odpowiedź w sobie.

 

Celem kursu jest pomoc w wyzwoleniu kreatywności wśród nauczycieli. Wskazanie ciekawych metod i narzędzi pracy (często samodzielnego wykonania!) które pomogą Państwu wzbogacić i uatrakcyjnić warsztat pracy. A co najważniejsze: sprawić radość swoim uczniom i … sobie. 

 

Uczestnicy kursu:

→ potrafią rozpoznać swoje predyspozycje w kierunku tworzenia własnych materiałów edukacyjnych;

→ znają swoje słabe i mocne strony w pracy z zespołem;

→ wiedzą, z których form pracy lubią korzystać;

→ rozumieją dlaczego różnorodność proponowanych form pracy jest ważna podczas toku lekcji;

→ znają mechanizmy tworzenia prostych gier edukacyjnych;

→ potrafią wskazać zagadnienia, do których mogliby stworzyć własne gry lub zmodyfikować już istniejące pozycje;

→ wiedzą jak dostosować grę do potrzeb określonego zespołu klasowego;

→ tworzą własne propozycje prostych gier edukacyjnych;

→ wiedzą czym są nowe technologie;

→ potrafią wskazać elementy programu zajęć, które mogliby opracować z wykorzystaniem nowych technologii;

→ tworzą własne zasoby przy wykorzystaniu prostych narzędzi technologicznych.

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, nagrania wideo, ibliografia, forum
Do kiedy trwa: do grudnia 2017 r.
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30

 

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 24 grudnia 2017 r.).

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

 

PROGRAM KURSU

Moduł 1. Kto może być kreatywny?

→ Czym jest kreatywność? Kto może być kreatywny? Dlaczego tak ważnym jest, aby nauczyciel był zaangażowany w pracę z zespołem klasowym? Jak rozwijać własną pomysłowość w przygotowywaniu zajęć? Dlaczego tak ważna w procesie edukacyjnym jest różnorodność proponowanych form pracy? Gdzie szukać inspiracji do tworzenia własnych materiałów?

Na te oraz inne pytania spróbujemy odpowiedzieć w pierwszym module kursu. Jednym z jego ważniejszych elementów będzie również wykazanie, że każdy człowiek uczy się inaczej (również przez wzgląd na dominujące kanały percepcji). Dodatkowo w module znaleźć będzie można spis miejsc  w sieci, do których warto sięgnąć po inspirację w trakcie przygotowywania zajęć edukacyjnych.

Moduł 2. Gry edukacyjne. Nauczycielskie „zrób to sam” (o tym, dlaczego warto przygotowywać własne propozycje gier i zabaw edukacyjnych)

→ Dlaczego warto sięgać po gry edukacyjne? Kiedy jest właściwy moment, by grać z uczniami na zajęciach? Jak przygotować własną grę (czym się kierować, z jakich materiałów korzystać)? Przykłady gier stworzonych przez nauczyciela.

W tej części kursu uczestnicy dowiedzą się, jakie efekty może przynieść sięgnięcie po gry edukacyjne. Dodatkowo autorka będzie przekonywać do tworzenia własnych pomocy dydaktycznych, argumentując to doskonałym dopasowaniem do potrzeb i możliwości. W materiałach znajdzie się kilka przykładów wykorzystania gier w toku lekcyjnym.

Moduł 3. Jak mądrze korzystać z nowych technologii na potrzeby zajęć?

→ Czym są nowe technologie? Dlaczego warto sięgnąć po nowe zdobycze techniki? Gdzie szukać narzędzi do pracy? Jak wpleść wykorzystanie narzędzi technologicznych w realizację programu nauczania? Opis przykładowych zastosowań narzędzi technologicznych.

Nowe technologie to środowisko bliskie uczniom. By łatwiej do nich trafić, warto sięgnąć po zdobycze techniki, by za ich pośrednictwem wprowadzać i utrwalać treści edukacyjne. W module znaleźć można kilka przykładowych zastosowań technologii oraz opis wybranych narzędzi.

 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 24 października 2017
Moduł 1. Kto może być kreatywny?

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

20.11-03.12.2017 

Moduł 2. Gry edukacyjne. Nauczycielskie „zrób to sam"

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

04.12-17.12.2017 

Moduł 3. Jak mądrze korzystać z nowych technologii na potrzeby zajęć?

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

18.12-31.12.2017 

Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne od 25.12.2017 – opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu
Egzamin (terminy do wyboru) 29, 30, 31.12.2017 oraz 5, 6, 7, 12, 13, 14, 19, 20, 21.01.2018
Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 29.12.2017

 

O AUTORCE

 

Joanna Krzemińska - Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od dziesięciu lat związana ze Szkołami MIKRON w Łodzi. Nauczyciel języka polskiego i terapeuta z zakresu terapii pedagogicznej. Pomysłodawca i koordynator Konkursu Filmowego „Lektury w kadrze” oraz Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Baśnie, naturalnie!”. Inicjatorka projektu, realizowanego za pośrednictwem platformy eTwinning „Stworzeni z wyobraźni” oraz innych projektów rozwijających umiejętności językowe uczniów. Członkini grupy zrzeszającej kreatywnych nauczycieli „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer” (www.zakreconybelfer.blogspot.com), wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

 

planowana data startu: 20.11.2017


Poleć ten kurs: