Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Jak oswoić konflikty w klasie? Praktyczny poradnik dla nauczyciela (DRUGA EDYCJA)


OPIS KURSU 

Lubimy je zamiatać pod dywan. Czasem stronimy od nich lub stają się dla nas ważnym orężem do realizowania własnych potrzeb. Niekiedy tak mocno eskalują, że potrzebne są nam osoby, które profesjonalnie podchodzą do ich rozwiązywania ‒ negocjatorzy, mediatorzy.

Konflikty ‒ bo o nich mowa ‒ to główni bohaterowie kursu skierowanego do nauczycieli. 

Są one wszechobecne niezależnie od grupy wiekowej, z jaką mamy do czynienia. Bywa, że pomimo wielu lat przepracowanych z uczniami wciąż są źródłem naszego stresu, napięcia i niepokojów.

Jak przestać być bezradnym wobec konfliktów w klasie? Jak budować grupę, aby konflikty stały się konstruktywne? 

Co mówić, co robić, a czego nie robić? W jaki sposób nie mówić?

Jak dotrzeć do współczesnego dziecka, młodzieży ‒ czy dobrze ich znamy?

Chcemy dać nauczycielom swobodę i lekkość działania w przestrzeni konfliktu. Pokazać, jak uczyć wychowanków radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Nauczyć się reagować w konflikcie tak, jak reagują na konflikty liderzy.

Na konkretnych przykładach, bez kosztownych narzędzi, w możliwy do zastosowania w szkole sposób.

 

CEL I EFEKTY KURSU

Celem kursu jest zaopatrzenie nauczycieli w narzędzia, których mogą używać do rozwiązywania konfliktów z uczniami oraz budowania przestrzeni i atmosfery przeciwdziałającej eskalacji konfliktów.

Ideą przewodnią kursu jest budowanie porozumienia na bazie sytuacji konfliktowych, traktowanie kryzysów jako okazji do zacieśniania więzi oraz kreatywnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji.

Uczestnik:

‒ dowie się, jak budować atmosferę sprzyjającą konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;

‒ będzie potrafił tworzyć zadania sprzyjające konstruktywnej rozmowie ‒ otwierające na szukanie rozwiązań;

‒ poszerzy swoje kompetencje w zakresie procesów grupowych, uzasadnionych rozwojowymi potrzebami uczniów;

‒ pozna narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów na podstawie kart pracy i studium przypadków;

‒ będzie swobodniej poruszać się w obszarze zarządzania konfliktem;

‒ zdobędzie narzędzia, które dowolnie wykorzysta w sytuacjach, z którymi się mierzy.

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE 

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.

Certyfikat potwierdzający ukończeniu kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, bibliografia, nagrania video, forum 
Do kiedy trwa: do listopada 2019 r.
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do dnia 12 listopada 2018 r.).

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia. Treści kursu zostały ujęte w 3 blokach tematycznych (modułach). Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

 

PROGRAM KURSU

Moduł 1. W atmosferze konstruktywnych działań

1. Tworzenie atmosfery sprzyjającej porozumieniu i integracji

2. Zarządzenie klimatem w grupie  w sposób werbalny i niewerbalny

3. Niestandardowe praktyki sprzyjające mediacjom negocjacjom

Moduł 2. Nieunikniony konflikt. Co trzeba wiedzieć na temat teorii?

1. Konflikt ‒ czym jest, do czego nam służy i jak może się przejawiać

2. Etapy konfliktu

3. Sposoby przeciwdziałania eskalacji konfliktów

4. Mapa konfliktu ‒ gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy? ‒ karty pracy

Moduł 3. Rozwiązywanie konfliktów - praktyczne działania

1. Konflikt ‒ sposoby rozwiązywania konfliktu

2. Przykłady zastosowań ww. narzędzi

3. Karty pracy do wykorzystania w procesie z uczniami

4. Scenariusze zajęć (5) ‒ minikurs do pracy z uczniami w ramach przygotowania do pracy z konfliktem

 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 11.09.2019
Moduł 1 8 - 22.10.2019
Moduł 2 22.10 - 5.11.2019
Moduł 3 5 - 19.11.2019
Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne od 12.11.2019 – Przed dokonaniem opłaty proszę sprawdzić, kiedy odbywa się ostatnia sesja egzaminacyjna.
Egzamin (terminy do wyboru)

15, 16, 17, 22, 23, 24, 29, 30.11.2019

1, 6, 7, 8.12.2019

Pobieranie certyfikatów przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 15.11.2019

 

O AUTORCE

Zuzanna Taraszkiewicz – trener, edukator, coach, wykładowca, pasjonatka uczenia się i nauczania. Od ponad 15 lat spotyka się z nauczycielami podczas konferencji, szkoleń i rad pedagogicznych. Lubi innowacje i odkrycia biologiczne. Z wykształcenia filozof specjalizacji bioetyka i ekologia człowieka.

planowana data startu: 08.10.2019


Poleć ten kurs: