Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Nie tylko do szuflady – podziel się swoją pasją i zostań autorem kursów internetowych Operonu


Masz pasję, jesteś ekspertem w konkretnej dziedzinie? Dyrekcja
i współpracownicy często proszą Cię o konsultacje oraz wsparcie merytoryczne, a w komputerze przybywa Twoich autorskich prezentacji i materiałów? Pora zrobić krok dalej! Co Ty na to, by stworzyć internetowy kurs dla innych nauczycieli, podczas którego podzielisz się swoją wiedzą i być może dołączysz do grona autorów kursów on-line Operonu? Teraz masz taką możliwość!

Celem kursu jest zmotywowanie Cię do działania i stworzenia Twojego pierwszego szkolenia dla innych nauczycieli. Nauczysz się, jak realnie oceniać swoją wiedzę i możliwości oraz jak zidentyfikować zasoby, jakimi dysponujesz. Dowiesz się, jak „ograć” nawyki i pracować z ograniczającymi przekonaniami. Nauczysz się zarządzać swoim czasem, uruchamiać automotywację i stworzyć strategię działania. Podczas szkolenia będziesz mieć szansę przygotowania własnego kursu internetowego pod okiem specjalistów. Dowiesz się, co powinien zawierać i jak sprawić, by stał się atrakcyjny dla innych. A kiedy już wyposażymy Cię w odpowiednie narzędzia i stworzysz swój pierwszy kurs, powiemy Ci, jak wykreować swoją markę w sieci. Pasję można, a nawet trzeba sprzedawać!

Podczas szkolenia nagrodzimy najbardziej obiecujące materiały i najbardziej kreatywnych autorów. Czekają na Was nagrody książkowe – ale to nie wszystko! Nauczycielom, którzy stworzą najlepsze materiały szkoleniowe według naszych wytycznych, zaproponujemy współpracę przy tworzeniu kursów na naszą platformę.

 
CEL I IDEA KURSU

Celem kursu jest zmotywowanie do działania i zachęcenie do podzielenia się swoją pasją z innymi. Kursanci nauczą się, jak pozbyć się wewnętrznych blokad i przejść do realizacji swoich planów. Dowiedzą się, jak tworzyć atrakcyjne i wartościowe merytorycznie materiały szkoleniowe. Efektem kursu będzie opracowanie własnego szkolenia dla innych nauczycieli.

 
EFEKTY KURSU

Po ukończeniu kursu uczestnicy:

  • będą potrafili zdiagnozować swoje mocne strony i ocenić własne możliwości;
  • wprowadzą w życie nawyki, dzięki którym systematycznie będą dążyć do założonego celu, jakim jest opracowanie własnego kursu internetowego dla innych nauczycieli;
  • poznają sposoby efektywnego zarządzania czasem;
  • poznają sposoby na rozwijanie kreatywności;
  • dowiedzą się, w jaki sposób szybko wykonać atrakcyjne grafiki do kursu;
  • podejmą próbę stworzenia własnych materiałów kursowych zgodnie z wytycznymi ekspertów.

 

  NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O KURSIE

Koszt kursu: bezpłatny
Koszt egzaminu:

45 zł (cena ze zniżką dla stałych kursantów: 38 zł)

Opłatę należy uiścić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu.

Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu:

tak – do pobrania po zdaniu egzaminu

Uczestnik kursu, który zaliczy wszystkie moduły i zda egzamin on-line, otrzyma certyfikat ukończenia kursu.

Zawartość kursu: artykuły, ćwiczenia, prezentacje, linki do nagrań video, forum
Do kiedy trwa: do sierpnia 2018 r.
Liczba modułów: 3
Liczba godzin: 30

 

UWAGA! Do kursu można przystąpić w dowolnym momencie jego trwania (do 2 września 2018 r.).

 

ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z trzech modułów i zakończy się egzaminem on-line. Każdy moduł dotyczy innego zagadnienia.
Na realizację jednej części przeznaczono około 2 tygodni.

W materiałach szkoleniowych znajdziesz artykuły oraz odniesienia do książek i filmów, które wzbogacą twoją wiedzę na temat danego zagadnienia. Zwróć szczególną uwagę na propozycje zadań do wykonania.

 
PROGRAM KURSU

Moduł 1. Czy to naprawdę możliwe? Pasję można, a nawet trzeba przekazać!

Czy to naprawdę możliwe? Ocena swojego „ja”. Skupienie się na mocnych stronach.

  1. „I tak mi się nie uda” – jak pracować z przekonaniami?
  2. Od kija do marchewki – czyli tworzenie strategii
  3. Identyfikowanie talentów
  4. Jak wygrać z nawykami?
  5. Zarządzanie czasem
  6. Automotywacja – czyli od celu do efektu

Wyznaczanie celu i dążenie do niego.

  1. Temat mojego szkolenia
  2. Cel kursu i jego struktura
  3. Zawartość modułów ‒ konspekt
  4. Mój czas ‒ kreowanie marki w sieci

Moduł 2. Uwolnij kreatywność. Co zrobić, by szkolenie inspirowało do rozwoju?

Co to jest kreatywność i jak ją rozwijać? Jak wykorzystać ją do zarażania innych swoją pasją?

  1. Jak ćwiczyć kreatywność?
  2. Jak kreatywnie dzielić się swoją pasją?
  3. Porozmawiaj o tym, co lubisz
  4. Gdzie szukać inspiracji?

Tworzenie treści szkoleniowych.

  1. Konstrukcja modułu
  2. Materiały pomocnicze
  3. Zadania i minitesty

Moduł 3. Tworzenie materiałów graficznych dla kursantów

Moduł poświęcony przygotowaniu materiałów wizualnych: grafiki i filmów. Zostaną w nim mówione proste, darmowe narzędzia pracy. Poradzimy, jak podejść do tworzenia testu końcowego naszego kursu.

1. Kiedy warto dodać elementy wizualne?

2. W jaki sposób łatwo przygotować grafikę?

3. Darmowe narzędzia do tworzenia i edycji filmów (czy potrzeba specjalistycznego filmu, by stać się twórcą filmowym?).

4. Tworzenie testu końcowego
 

HARMONOGRAM KURSU

CO? KIEDY?
Zapisy na szkolenie od 20.07.2018
Moduł 1. Czy to naprawdę możliwe? Pasję można, a nawet trzeba przekazać!

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

01.08-10.08.2018

Moduł 2. Uwolnij kreatywność. Co zrobić, by szkolenie inspirowało do rozwoju?

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

13.08.-24.08.2018

Moduł 3. Tworzenie materiałów graficznych dla kursantów

Materiały kursowe i minitest dostępne w dniach:

24.08-07.09.2018

Zgłoszenia na egzamin i opłaty egzaminacyjne (45 zł) od 28.08.2018– egzamin należy opłacić najpóźniej na tydzień przed wybranym terminem egzaminu
Egzamin (terminy do wyboru) 31.08
1,2,7,8,9,14,15,16,21,22,23.09.2018
Pobieranie zaświadczeń przez Kursantów, którzy zdadzą egzamin od 31.08.2018

 

O AUTORACH

VIOLETTA KALKA

Nauczyciel dyplomowany z dwudziestoletnim stażem pracy w Zespole Szkół Mechanicznych, Elektrycznych
i Elektronicznych w Toruniu. Absolwentka wielu kierunków studiów podyplomowych, w tym zarządzania oświatą i coachingu. Od lat pasjonuje się rozwojem osobistym i stosuje w swojej pracy narzędzia, które wspomagają proces motywowania uczniów i pomagają im w osiąganiu celów. Zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że we współczesnej edukacji nie wystarczy samo przekazywanie wiedzy, ale konieczne są także budowanie relacji, motywowanie do rozwijania kompetencji i praca nad kompetencjami miękkimi, niezbędnymi na rynku pracy. 

SYLWESTER ZASOŃSKI

Nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Skarżysku-Kamiennej. Entuzjasta nowych technologii w edukacji. Trener programowania i robotyki w programie „Mistrzowie Kodowania”. Autor materiałów edukacyjnych w zakresie programowania i robotyki. Redaktor dwumiesięcznika „TIK w Edukacji”. Polski ekspert brytyjskiego programu edukacyjnego „Apps For Good”. Edukator Makey Makey. Ambasador społeczności Scientix dla nauczycieli przedmiotów ścisłych (STEM). Założyciel facebookowej grupy „Społeczność Makeblock PL” oraz „Klub Ozokoderów”. Autor Fanpage na Facebooku „Kodowanie czas start” oraz bloga jedynkakoduje.blogspot.com. Członek grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy RP.

JOANNA KRZEMIŃSKA

Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od dziesięciu lat związana ze Szkołami MIKRON w Łodzi. Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej. Pomysłodawczyni i koordynatorka Konkursu Filmowego „Lektury w kadrze” oraz Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Baśnie, naturalnie!”. Inicjatorka projektu realizowanego za pośrednictwem platformy eTwinning „Stworzeni z wyobraźni” oraz innych projektów rozwijających umiejętności językowe uczniów. Członkini grupy zrzeszającej kreatywnych nauczycieli „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer”, wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu – dniem straconym. 

planowana data startu: 30.07.2018


Poleć ten kurs: