Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 4.

Autor Wiadomość
Alicja Badura

postów: 12

Bardzo często stosuję Bingo matematyczne. Najczęćiej pod koniec lekcji, po wcześniejszym zapowiedzeniu, rozwiążecie jeszce te .. zadania to zagramy. !) minut wystarczy. Od klasy 4 aż po 3 gimnazjum. Od prostycz działań, do wyrażeń algebraicznych. Początkowo zakres wymyślałam sama, aż kupiłam książki "Bingo matematyczne - szkoła podstawowa" i "Bingo matematyczne - gimnazjum". Są super pomocą dla tej gry, włącznie z gotowymi do skserowania zestawami liczb do wpisywania. Od klasy 4 do 3 gimnazjum uczniowie szybko sami rysują plansze w zeszycie i bardzo szybko załapali co maja wpisywać ( z kartek lub tabliczki mnożenia). Tu muszą sami wymyśleć liczby do wpisania. Wyrażenia, kąty itd. Nagradzam wszystkich, którzy zdążą obnaleźć swoje bingo. Nagrody to naklejki-motywce z GWO. Uczniom spodobało się pozostałe gry, mnie czeka zadanie, przy współpracy uczniów utworzenie bazy nowych gier. 

Małgorzata Dzido

postów: 2

Stosowałam Bingo matematyczne w wielu zagadnieniach. W tym roku poznałam JA MAM.... Kto ma....  mam już 6 zestawów kart z różnych zagadnień i cały czas myślę o nastepnych gdyż cieszy się popularnością wśród uczniów. 

Zmodyfikowany: Wtorek, 8 Maj 2018 00:14:40 - Małgorzata Dzido

AGATA FALGER

postów: 4

Moim uczniom najbardziej podobało się BINGO, MATEMATYCZNE KÓŁKO I KRZYŻYK oraz JA MAM KTO MA? DOMINO było im znane wcześniej. Nie próbowałam jeszcze ZGADNIJ KTO TO? i KOŚCI, ale myślę, że również te gry pokażę moim uczniom.

Małgorzata Stawiak

postów: 3

Wszystkie opisane zabawy są ciekawe i możliwe do wykorzystania na lekcji. Ja chętnie stosuję bingo, kości i domino matematyczne. Ale teraz dowiedziałam się, że można to zastosowac w trochę inny sposób i na pewno spróbuję. Często, szczególnie na zajęciach wyrównawczych stosuję także karty do gry, które mozna wykorzystać na różne sposoby, szczególnie do ćwiczeń działań na liczbach. Uczniowie chętnie biorą udział w takich matematycznych zabawach, nawet nie zdając sobie sprawy, że w ich trakcie uczą się w niekonwencjonaliny sposób. 

Marzena Wartalska

postów: 17

Wszystkie opisane zabawy są ciekawe, nigdy nie korzystałam z gry kółko i krzyżyk z liczbami.

Joanna Witkowska

postów: 4

Wykorzystywałam niejednokrotnie Bingo matematyczne, które cieszy się zawsze dużą popularnością wśród moich uczniów. Nigdy nie kończy się po pierwszym Bingo i zawsze słyszę "jeszcze raz". Chętnie spróbuję innych gier.

imie nazwisko

postów: 5

Wykorzystywałam wcześniej BINGO na lekcjach chemii (symbole i nazwy pierwiastków) czas wypróbować BINGO na lekcjach matematyki happy


Mam dobre postanowienie by wypróbować wszystkie zaproponowane gry z moimi uczniami.

Barbara Samiczak

postów: 9

Najbardziej spodobala mi sie zabawa Zgadnij kto to? oraz Bingo. Sa to gry, ktore realnie moge zastosowac na lekcji. Do tej pory wykorzystywalam domino matematyczne (ulamki, liczby calkowite, wyrazenia algebraiczne czy tez wzory na pola figur). Na zajeciach kolka juz od kilku lat gram w kosci, co sprawia wielka frajde nawet tym slabszym uczniom. Zarowno domino jak i inne ukladanki wywoluja zawsze pozytywne reakcje uczniow i poprawiaja czasami negatywny wizerunek matematyki, uczniowie stwierdzają wowczas,ze nie jest taka zla.

Marzena Ziemann

postów: 11

Wszystkie zaprezentowane metody są fajne i napewno z czasem je wykorzystam. Ostatnio zproponowałam uczniom zabawe Ja mam . Kto ma? . Na początku było cięzko gdyz ta metoda wymaga idealnej ciszy i słuchania siebie na wzajem oraz pełnego skupienia co w czwartej klasie jest trudne. jednak w miarę upływu czasu ku mojemu zaskoczeniu dzieciaki pracowały z wielkim zaagazowaniem. Lekcja bardzo im się podobała i pytają teraz kiedy znowu zagramy. Także dla mnie super zwłaszcza ze przygotowanie kart nie zajmuje zbyt wiele czasu.

Alicja Gawrońska

postów: 11

Moim uzniom bardzo podobają się zadania, do kórych wykorzystujemy kości oraz "Zgadnij, kto to?". Gra w bingo jest super. Uczniowie bardzo chętnie w nią grają i dopominają się o nią.

Elżbieta Wojtkowiak

postów: 7

Wszystkie metody są bardzo ciekawe. Najbardziej podoba mi się "Ja mam, kto ma?" i myślę, że wkrótce ją wykorzystam. Do tej pory korzystałam z domina.

Ewa Borkowska

postów: 4

Spodobało mi się Bingo, ale nie wypróbowałam go jeszcze w klasie, natomiast już wcześniej układałam z dziećmi domino matematyczne na lekcjach powtórzeniowych i mimo to, że zajmowało niektórym uczniom ułożenie go prawie całą lekcję, to cel - czyli utrwalenie materiału - został osiągnięty!

Paulina Byra-Dłużak

postów: 3

Bardzo często korzystam z kości i domino. Bardzo ciekawe metody niewymagające dużego nakładu sił, pasują do wielu tematów lekcji.

Agnieszka Kraska

postów: 4

Na swoich lekcjach bardzo często stosuję domino oraz Ja mam kto ma, od czasu do czasu także bingo. Uczniowie zawsze cieszą się gdy w ten sposób urozmaicam im lekcje, wyraźnie się ożywiają i bardziej angażują w to co robią.

Beata Kryściak-Szczukiecka

postów: 45

Od dłuższego czasu na zajęciach wyrównawczych stosuję domino matematyczne w klasie IV i V w związku z ułamkami zwykłymi i dziesiętnymi. Efekty są.


Opisane metody są bardzo ciekawe. Najbardziej podoba mi się "Ja mam, kto ma?" i myślę, że na lekcji podsumowującej cały rok szkolny zastosuję ją w klasach, w których uczę.

Elżbieta Irena Kossakowska

postów: 14

Wszystkie zabawy są ciekawe. Najbardziej jednak opdoba mi się gra w BINGO oraz zaproponowana tu gra w Kółko i Krzyżyk. W klasie czwartej stosowałam też kości lub w zastępstwie kartki z cyframi do nauki cech podzielności.

Joanna Kowalska-Bońkowska

postów: 5

Najbardziej podoba mi się wykorzystanie kości do gry. W klasie 5 zastosowałam jednak bingo. Jestem w trakcie przeprowadzania eliminacji klasowych do konkursu bingo z tabliczki mnożenia. Grają wszystkie klasy 4-7. Żeby nie zniechęcić słabszych uczniów gramy na planszach do 36. Finał konkursu już na pełnej tabliczce mnożenia. Gra bardzo się podobała.

Beata Świetlik

postów: 31

Do tej pory stosowałam na lekcjach domino matematyczne (w swoich zasobach mam takie sprawdzające znajomość wzorów, liczb rzymskich, zapisu liczb). Próbowałam tez stosować bingo.


Z moich obserwacji im mniejsza grupa tym lepsza zabawa uczniów. No i u mnie najlepiej taka forma sprawdzała się podczas zajęć wyrównawczych - miałam uczniów o jednakowym mniej więcej stopniu umiejętności i znajomości matematyki, więc każdy czuł, że ma szansę w którymś momencie wygrać.


Podczas standardowych zajęć uczniowie słabsi albo się poddają się, albo (jak pracują np. w parze) czekają na odpowiedzi zdolniejszego ucznia.

Anna Litwińska

postów: 6

Wszystkie opisane zabawy są ineresujące. Najbardziej podoba mi się BINGO  oraz KOŚCI. Zwłaszcza ta druga zabawa może być ciekawa dla uczniów poprzez zasosowanie przedmiotów, jakim są kostki sześcienne (lub inne). Uczę w klasach czwartch, w związku z tym. Zastosowalam KOŚCI do opanowania umiejetności związanych z ułamkami zwykłymi, na zajęciach dodatkowych (usprawniających umiejętnosci matematyczne) - zabawa spotkała się z duzym zainteresowaniem uczniów.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.