Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: MODUŁ 1. Zadanie 4.

Autor Wiadomość
Ewa Popek

postów: 4


Wśród gier najbardziej podobały się uczniom Bingo, Ja mam, kto ma oraz znane Kólko i krzyżyk. Uczniowie zawsze chętnie graja, zajecia są ciekawe .Ja osiągnęłam zamierzony cel i będę wracać do tych gier niejednokrotnie.


 

Marta Biernat

postów: 1

Najczęściej stosuję Bingo Matematyczne, uczniowie graliby całą lekcję. Ostatnio będąc na zastępstwie - klasa 5- znowu grali, zachwyceni. 

Magdalena Kostuj

postów: 5

Najbardziej podoba mi się gra: ,,Ja mam, kto ma?" dla klasy IV i V, natomiast ,,Zgadnij kto to" w kl. VI - VIII. Zastosowałam ,,Bingo", ,,Kółko i krzyżyk",,,Ja mam, kto ma?", ,,Zgadnij kto to?". Wszystkie te gry sprawiły, że osiągnęłam zamierzony cel, wszyscy uczniowie aktywnie pracowali. Dzieciom podobało się, to, że nie musieli rozwiązywać typowych zadań.

Wioletta Ślączka

postów: 11

moim faworytem jest kółko i krzyzyk, jest szybka, jest dobra jako przerywnik w chwilach znużenia

Karolina Krzemińska

postów: 20

Z pewnością wszystkie gry są świetne, ale biorąc pod uwagę moich uczniów (4 i 5 klasa) najtrafniejszymi okazały się: BINGO oraz ZGADNIJ, KTO TO? Wykorzystałam te gry na zajęciach koła matematycznego oraz na lekcji prowadzonej w ramach zastępstwa. Uczniom bardzo przypadły do gustu te dwie gry. Bardzo fajnie się przy tym bawili i zacięcie rywalizowali... Nawet nie sądziłam, że sprawi im to tyle frajdy. Jestem mile zaskoczona happy 

Zmodyfikowany: Niedziela, 16 Wrzesień 2018 12:08:19 - Karolina Krzemińska

Dorota Domańska

postów: 4

Wszystkie omówione zabawy są ciekawe i myślę,że zainteresują dzieci. Zastosowałam zabawę "Ja mam...kto ma" w klasie 4 (dodaswanie i odejmowanie) oraz w klasie 5 (mnożenie i dzielenie pamięciowe. Dzieci bardzo chętnie pracowały, były zadowolone i pytały kiedy znowu pogramy?

Irena Fąfrowicz

postów: 4

najbardziej moim uczniom w klasie 4 podobała sie gra w kółko i krzyzyk , która znaja doskonale. Wykorzystałam te gre do przypomnienia tabliczki mnożenia i dzielenia. Uczniowie chciel grać cała lekcje i prosili aby na nastepnej znowu zgrać  sami w parach później przygotowali kartki i grali miedzy soba na przerwie.

Beata Trzeciak

postów: 6

Często wykorzystuję bingo matematyczne, również „Ja mam, kto ma”(wykorzystuje również na chemii), przy cechach podzielności(przez 2,3) Bim,Bam

Agnieszka Drwęcka

postów: 1

Warto

Dorota Kraska

postów: 6

Ja najczęściej z wymienionych gier stosuję kółko i krzyżyk (odmiany - cztery w jednej linii). Korzystam z propozycji Mirosława Dąbrowskiego oraz innych publikacji Syowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.


Mam dużo plansz - głównie liczby - a moi uczniowie zdecydowanie to lubią.


Przekonałam się również, że gra to jedno, ale bardzie kształcące jest polecenie "stwórzcie planszę dla innych uczniów". I tak naprawdę dopiero wtedy zaczyna się myślenie, bo przecież plansza, którą stworzymy, musi być "rozwiązywalna".


Pozdrawiam


Dorota L\Kraska

Agnieszka Dąbrowska

postów: 6

Wszystkie opisane metody są bardzo ciekawe i z pewnością angażują uczniów. Bingo matematyczne jest przeze mnie często wykorzystywane. spodobała mi się gra Ja mam, kto ma. Idę przygotowywać karty dotyczące tabliczki mnożenia dla moich czwartoklasistów. 

Małgorzata Krawczyk

postów: 7

Najbardziej podoba mi sie Ja mam kto ma


Na lekcjach czesto używam kart i róznego typu gier karcianych oraz bingo

Anna Szynkowska

postów: 2

Niektóre z wymienionych zabaw wykorzystuję na swoich zajęciach. Zaciekawił mnie pomysł wykorzystania kości do gry i modyfikacja znanej gry w kółko i krzyżyk. Na pewno wykorzystam te pomysły na swoich zajęciach.

Iga Zawada

postów: 28

Najczęściej wybieram BINGO matematyczne, czasami domino ale to w młodszych klasach. Osobiście korzystam też z aplikacji Kahoot przygotowując testy powtórzeniowe

Aneta Żmuda

postów: 12

Najczęściej stosuję domino matematyczne, chociaż coraz częściej przekonuje sie do Bingo

Marlena Walerowska

postów: 6

Wypróbowałam grę "Ja mam, kto ma?". W klasie ósmej - system rzymski poszło super, ale w VI na rachunkach pamięciowych masakra. Zastanawiam się czy dałam zbyt trudne przykłady... Spróbuję raz jeszcze mając to na uwadze.

Anna Wilczura

postów: 12

Zgadzam się z ogółem. Bingo wygrywa w wielu odmianach, ale kostka na smartfonie też jest atrakcyjna.

Agnieszka Petrykowska

postów: 7

Najczęściej stosuję grę BINGO - ostatnio do utrwalania tabliczki mnożenia.

Jolanta Kałaska

postów: 9

Przez kilka tygodni wg moich obserwacji uczniowie najchętniej grają w bingo i zgadnij, co mam... już nawet będziemy robić z klasą 6 podobne gry.

Danuta Chrząstek

postów: 13

Wszystkie opisane gry są bardzo fajne i podobają się uczniom. Bingo to gra w którą gramy bardzo często.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.