Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: Dlaczego warto stosować metody aktywizujące.

Autor Wiadomość
Elżbieta Irena Kossakowska

postów: 14

Uczniowie są bardziej zaangażowani na lekcji, lekcja nie nudzi ich. Pracując aktywnie lepiej zapamiętują materiał i pamiętają go przez długi okres czasu, wykorzystują praktycznie wiedzę. 


 

Dorota Kiślak

postów: 5

Warto urozmaicić lekcje zabawami, a nie suchą teorią i dużą ilością "tych samych" zadań.


Dzieci potrzebują trochę rozrywki na lekcjach, wówczas też lepiej przyswajają wiedzę.

Maja Ochryniuk

postów: 15

Stosowanie metod aktywizujących zwiększa szanse na szybsze zainteresowanie ucznia tematem. Uczniowie chętniej uczestniczą w lekcji przez co szybciej przyswajają treści. 

Kinga Gawlik

postów: 6

 


Warto je stosować, bo dzięki nim dany przedmiot jest dla ucznia ciekawszy. Kiedy coś nas interesuje szybciej się uczymy, szybciej przyswajamy nową wiedzę, lepiej utrwalamy wcześniej zdobyte umiejętności. Nauka poprzez zabawę pochłania ucznia zawsze w 100% i nie zniechęca tak jak wykład.


 

Ewa Popek

postów: 4

Uczniowe chętnie podejmują działania, są zaciekawieni, lepiej utrwalają wiedzę,chcą sie uczyć!

Karolina Krzemińska

postów: 20

Stosowanie metod aktywizujących zwiększa szanse na szybsze zainteresowanie ucznia tematem. Uczniowie chętniej uczestniczą w lekcji przez co szybciej przyswajają treści. 

Anna Wilczura

postów: 12

Jak potwierdzają badania, uczniowie szybciej się uczą oraz chcą się uczyć (!) i to decyduje, że warto stosować metody aktywizujące.

Katarzyna Delegacz

postów: 2

Stosowanie metod aktywizujących może nie daje natychmiastowego efektu ale zdecydowanie jest on trwały. Pozwala w sposób naturalny przyswoić i wykorzystywać zdobyte umiejętności i wiedzę.

Alicja Badura

postów: 12

Metody aktywizujące są chętnie stosowane przez uczniów. Wydaje im się, że wtedy nie uczymy ich, tylko bawią się lub grają. W ten sposób możemy im przekazać coś ciekawego, coś nowego. Nie bedzie wtedy efektu: "... i znowu trzeba się uczyć i rozwiązywać zadania...". W trakcie takich zajęć szybciej przyswajają wiedzę i miło spędzają czas.


 

Katarzyna Przybylak

postów: 3

Uczniowie poprzez zabawę uczą sie, lekcja staje się akrakcyjniejsza.

Joanna Kowalska-Bońkowska

postów: 5

Uczniowie lubią być zaskakiwani nowymi pomysłami, w szczególności na przedmiocie, który jest trudny dla sporej grupy uczniów. Nie traktują tych metod jako nudnej nauki tylko zabawę i przez to się uczą trochę przy okazji.

Anna Litwińska

postów: 6

Warto stosować metody aktywizujące, ponieważ, jak mówi nazwa, aktywizują, pobudzają do myslenia, rozwijają umiejętności i sprawnośi matematyczne. Metody te sa metodami wymagającymi zaangazowania uczniów w rozwiązywany problem, co jest wazne przy opanowaniu danej umiejętności.

Iwona Michalska

postów: 17

W miniteście do modułu pierwszego w pytaniu 3 jest błąd - odpowiedzi c i d są takie same - 25 pól.

Anita Rzeczyca

postów: 1

Uczniowie są bardziej zainteresowani lekcją. Szybciej przyswajają poznawany temat.

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.