Zaloguj się

Menu

Kursy internetowe

Metody aktywizujące na lekcjach matematyki w klasach IV–VIII w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty

Moduł 1. Metody aktywizujące – czy warto podjąć wyzwanie?

Temat: Dlaczego warto stosować metody aktywizujące

Autor Wiadomość
Maria Lelakowska

postów: 2

- wywołują w uczniach większą aktywność i zainteresowanie lekcją;


- uczeń bierze udział w planowaniu i podejmowaniu decyzji ;


- odpowiednie dopasowane metody rozwijają zainteresowania ucznia;


- pobudzają do myślenia i aktywnego uczestnictwa w zajęciach;


- dzięki metodom uczniowie mają możliwość realizacji własnych pomysłów;


- uczeń może wykazać się swoją kreatywnością i zdolnościami;


- uczeń ma możliwość poszukiwania odpowiedzi na zadany problem;


- metody stwarzają warunki dla ucznia do bycia odkrywcą i eksperymentatorem;


- poprzez metody aktywne nauczyciel stwarza warunki do samodzielnego uczenia się ucznia;


- metody prowadzą również do dobrych relacji, pracy zespołowej, uczeń czuje się potrzebny (nawet ten najsłabszy);


- przez metody zajęcia stają się bardziej ciekawe dla ucznia i bardziej motywują ucznia do podjęcia wysiłku;


- poprzez stosowanie metod można wypracować nietypowe, twórcze rozwiązania;

Joanna Gazda

postów: 24

"zmuszają" wszystkich uczniów do aktywności

Grażyna Chyb

postów: 2

pomagają uczniom uwierzyc we własne mozliwości

Maja Ochryniuk

postów: 15

uczą kreatywności, pomagają, nie nudzą jak typowe rozwiązywanie zadań przy tablicy

Aby uczestniczyć w dyskusjach na forum należy być zalogowanym. Możesz się zalogować tutaj.