Menu

Kursy internetowe

Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu

Ważna informacja dla uczestników kursu "Warsztat skutecznego nauczyciela - wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z klas I-III".

Kwestionariusz rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu opracowany przez prof. M. Bogdanowicz jest narzędziem służącym do wyłonienia dzieci ryzyka dysleksji. Zatem jeśli chcemy wyłonić dzieci z trudnościami przy pomocy tego kwestionariusza, konieczne jest przebadanie nim wszystkich uczniów danej klasy , a nie tylko tych, którzy Państwa zdaniem mają trudności. Narzędzie to ma pomóc nauczycielowi wyłonić dzieci z trudnościami, a nie potwierdzić jego wcześniejsze przypuszczenia. Badanie kwestionariuszem ma charakter przesiewowy, czyli obejmuje wszystkich uczniów danej klasy, a przesiew polega na wybraniu tych, którzy mają trudności w uczeniu się.

 

Temu samemu celowi służy Skala SDR i SDR-6. Dlatego również w tym wypadku badamy wszystkie dzieci danej klasy!

 

Bardzo prosimy tych z Państwa, którzy przebadali tylko wybranych uczniów, o uzupełnienie badania o wyniki wszystkich uczniów danej klasy. Następnie prosimy wpisać wyniki do elektronicznego formularza.

 

Jesteśmy ogromnie wdzięczny za pomoc w prowadzeniu tego badania. Bardzo dziękujemy.

Komentarze (11)

Zaloguj się aby dodać komentarz

Witam!
Dobrze, że podana została ta informacja. Właśnie zastanawiałam się nad tym, czy badać wszystkich, czy tylko niektórych. Gdyby nie ta informacja przebadałabym tylko dwóch uczniów!
Małgorzata

Małgorzata Wollna

Sytaucja jest prosta jeżeli jest się wychowawcą klasy. A co zrobic w sytuaci kiedy jestem nauczycielem prowadzącym zajęcia korekcyjno - kompensacyjne? Prowadzę zajęcia z wybranymi dziecmi. Nie jeste przekonana czy nauczyciel odstapi mi jednostke lekcyjną, aby uozliwic przeprowadzenie badania.

Marta Tarnecka

Bardzo proste i jednocześnie profesjonalne narzędzie do przeprowadzenia badan wśród swoich uczniów. Szybko powstają wyniki po wprowadzeniu danych i mamy zarys obrazu klasy.
Elżbieta Król

Elżbieta Król

Szanowna Pani Marto!
Badania nie są obowiązkowe, nie wpływają na zaliczenie modułu. Jeśli nie ma Pani możliwości ich przeprowadzenia, proszę tego nie robić.

Anna Nadrowska

Witam! Mam duży problem. Wprowadziłam wyniki mojej klasy, zapoznałam się z częścią wyników i ktoś niechcący zamknął mi stronę. Czy istnieje możliwość ponownego wglądu w wyniki?

Bożena Leśniewska

Szanowna Pani Bożeno!
Bardzo nam przykro, ale niestety nie ma takiej możliwości (z przyczyn technicznych).

Anna Nadrowska

Witam, czy wyniki badań z przeprowadzonej próby oceniającej umiejętność czytania i pisania dla klasy IV szkoły podstawowej należy wprowadzić do formularza elektronicznego?

Wioletta Ziemba

Wpisujemy wyniki jedynie z kwestionariuszy i SRD - jest to element standaryzacji narzędzi. Pozostałe badania robimy dla własnej wiedzy.

Beata Futkowska

Witam! Wypełniłam SRD i kwestionariusz. Po zakończeniu pracy z kwestionariuszem ukazaly mi się wyniki uczniów, po wypełnieniu SRD nie. Czy wypełnienie SRD nie kończy się uzyskaniem wyników uzniów?

Łucja Łamasz

Niestety nie wypełniłam testu z 6 modułu. Czy będę mogła to nadrobić? jeżeli tak to kiedy?

Danuta Krycka